Friday, October 9, 2009

Syukuri & Ikhlas Nafkahkan Keluarga











SEMPORNA:Menteri DiJabatan Ketua Menteri Sabah, Datuk Haji Nasir Tun Sakaran,mengingatkan rakyat negara ini sentiasa mensyukuri nikmat pembangunan yang dikecapi selama ini yang telah memungkinkan kerajaan berupaya mengungkayahkan pelbagai bantuan kepada rakyat yang memerlukan pembelaan.
Katanya,kerajaan memang cukup prihatin membela nasib rakyat dan rakyat pula seharusnya tahu menilai serta menghargai bantuan yang diberikan dengan memanfaatkan apapun bantuan yang diterima untuk memajukan diri meningkatkan taraf hidup keluarga.
Nasir yang juga Adun Kawasan N.53 Senallang berkata demikian sempena menyampaikan bantuan peruntukan Adun kepada 90 orang penerima bantuan di pejabat Dun Senallang di sini.
Sempena majlis itu Nasir menyampaikan bantuan injin sangkut kepada 20 orang nelayan pantai;50 orang penerima bantuan atap zink dan 20 orang penerima bantuan bangku untuk keperluan 20 buah surau di kawasan Dun Senallang.
Sehubungan itu Nasir mengingatkan semua penerima bantuan memanfaatkan bantuan tersebut untuk kepentingan rakyat serta meningkatkan taraf hidup keluarga.
Katanya,selama ini kerajaan telah memberikan bantuan enjin sangkut dan telah banyak membantu nelayan pesisir pantai meninkat taraf hidup sehingga dapat menyekolahkan anak anak mereka hingga ke menara gading dan mampu menggalas jawatan tinggi dlm perkhidmatan awam hatta jadi ahli korporat jutawan masa kini.
Ujarnya,inilah hakikat yg tidak dapat dinafikan dan disangkal `seeing is believing’ dengan syarat penerima yakni nelayan pantai tidak menjual bantuan injin sangkut yang diterima sebaliknya memanfaatkan untuk mencari rezeki menafkah anak-anak dan keluarga mereka.
Nasir menambah,dengan berkat niat yang ikhlas memperjuangkan nasib keluarga serta mencari rezeki untuk keluarga ianya akan dirahmati dan diredhai oleh Allah SWT jua.Oleh:ARSHAD HUSSIN

No comments:

Post a Comment