Monday, October 5, 2009

Merindui kawan-kawan lama...

Salam lebaran kawan2.baru-baru ni saya bersama seorang jurugambar Berita Harian yang cukup gah di negeri bawah bayu ni dan juga seorang pendeklamasi sajak/puisi yang hebat;Datu Ruslan Sulai pergi menghadiri majlis rumah terbuka seorang kawan lama di Taman di King Fisher.
Tentu saja hidangan yang cukup menyelerakan selepas menamatkan puasa selama sebulan.Sambil makan sambil bersembang.Apa lagi kitapun berborak mengenai hal-hal keluarga dan aktiviti masa kini.
Yang menariknya kisah-kisah lama tentang kekawan lama dan persatuan-persatuan,kumpulan kesenian yang pernah di anggotai tahun 1980'an.Kumpulan Anak Seni dan kawan2 dari kumpulan ASAS.
Datu Usman mencadangkan supaya dibentuk jawatankuasa bagi mengumpul kembali semua kawan2 lama yang pernah aktif dalam persatuan kesenian seperti kumpulan Anak Seni,Rusibah,ATAP,Kerabat Pemuisi Kinabalu,Grup Teater Asyik dan banyak lagi.
Kita rasa kawan-kawan lama yang cukup kreatif dalam bidang teater,deklamasi puisi seperti Haji Ismaily Bungsu,Masbak Rumashid,Jasuin Muhammad,Mariam Omar,Nong Shamsiah,Attila J.Ahmad,Musa Masran dll tentu kepingin bertemu dan menceritakan aktiviti masing2 masa kini dan apa masih aktif atau.....
Cadangan Datu Usman agar dibentuk satu jawatankuasa sementara namun siapakah yang mampu melakukannya ? Syukur Hussin,Ismail Bungsu atau.....?

No comments:

Post a Comment