Wednesday, October 7, 2009

Pondok ini kubina untuk menenangkan jiwa nan lara...

......pondok ini belum lama dibina.itupun selepas mendapat suntikan semangat dari seorang kawan yang baru berhenti dari suratkhabar dan kini berkhidmat dengan seorang ahli politik wanita.sebagai seorang manusia yang sentiasa menyahut cabaran pondok ini dibina perlahan-lahan dengan keupayaan tenaga yang sudah mulai tua.
Bermula dengan pencarian tapak yang kecil dan sedarhana pondok ini dibina dengan memiliki ruang yang kecil namun,cukup untuk memulai kehidupan sekaligus untuk memerdekakan minda dari pelbagai tekanan,cabaran selain tugasan yang kekadang menyentak dan mengHENTAK perasaan.
Syukur Alhamdulillah,sebuah pondok yang agak kecil dengan atap,dinding dan tiang serta tangga daripada bahan tepatan cukup memberikan sedikit ketenangan.Kemudian pengisian ruang tamu ditempatkan beberapa koleksi kenangan dan catatan serta aktiviti mingguan yang melibatkan tugasan.
Sebenarnya pondok ini didirikan bertujuan untuk menghidangkan aktiviti yang melibatkan tugasan pejabat maupun luar kawasan untuk dikongsi bersama semua orang yang ingin mengetahui pelbagai peristiwa berlaku disesuatu kawasan yang tidak sempat mereka kunjungi.
Berbekalkan sedikit pengetahuan informal dan pendidikan yang cukup kerdil,akhirnya kupersebahkan pondok kreatif MEMERDEKAKAN MINDA untuk ibu tuaku yang banyak berjasa dlm kehidupan ini,demikian juga kepada ayah tiriku yang telah berkorban membesarkan,memberikan kami kesempatan belajar walaupun tidak sampai ke menara gading.
Menara gading yang pernah menjadi impian namun, syukur pada Illahi kerana cita-cita itu kini digalas puteri sulungku yang kini dalam tahun akhir Ijazah Sarjana Muda Sains Sosial Dengan Kepuian (Komunikasi).
Pondok ini,pondok purba tempat menenangkan dukalara jiwa.....terima kasih Tuhan!

No comments:

Post a Comment