Thursday, January 14, 2010

Masjid Bandaraya Kota Kinabalu(MBKK) sambut ulangtahun Ke-10

KOTA KINABALU:Menteri DiJabatan Ketua Menteri,Datuk Haji Nasir Tun Sakaran,mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Sambutan Hari ulangtahun Ke-10 Masjid Bandaraya Kota Kinabalu(MBKK) di Bangunan Innoprise jalan Sulaman,pagi tadi.






Hadirsama Timbalan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS),Haji Rumaling Epit,Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Masjid Bandaraya Kota Kinabalu,Haji Jamal Tun Sakaran,Setiausaha Masjid Bandaraya Kota Kinabalu,Haji Yahamad Budin serta ajk sambutan hari ulangtahun Masjid Bandaraya Kota Kinabalu.



MESYUARAT ULANGTAHUN...Datuk Nasir (kiri) bersama sebahagian AJK Sambutan Hari Ulangtahun MBKK sempena mesyuarat itu di Bangunan Innoprise jalan Sulaman.

Majlis sambutan itu dijangka akan dilaksanakan pada 18 Februari 2010.

Nasir yang juga Penaung majlis sambutan itu menjelaskan,MBKK yang telah dinobatkan sebagai Masjid Hadhari oleh kerajaan Malaysia di peringkat nasional yakni masjid yang kedua selepas Masjid Negeri Johor.


ULANGTAHUN MBKK...Datuk nasir (duduk tengah) bersama sebahagian AJK Sambutan Hari Ulangtahun Ke-10 Masjid Bandaraya Kota Kinabalau sempena mesyuarat itu di Bangunan Innoprise Jalan Sulaman.






Katanya,melalui langkah permulaan majlis sambutan ulangtahun,MBKK dijangka akan menjadi contoh kepada masjid-masij lain di negeri ini untuk lebih berusaha memertabatkan institusi masjid standing dengan sambutan ulangtahun agensi-agensi kerajaan yang lain.



Sehubungan itu Nasir mengingatkan semua AJK masjid dinegeri ini lebih prihatin serta meningkatkan dayausaha melaksanakan aktiviti-aktiviti mengimarahkan masjid.

No comments:

Post a Comment