Thursday, May 20, 2010

Tambah Bilangan Jemaah Haji Sabah-Datuk Nasir:


TAMBAH BILANGAN HAJI...Datuk Nasir(duduk kanan)
berbincang sesuatu dengan Hj Mohd Norber (dua kanan)
 sambil diperhatikan Haji Zailan (dua kiri) dan Haji Abdul Samat (kiri)
 sempena kunjungan mesra itu di pejabat MJKM Bangunan Innoprise.

KOTA KINABALU:Menteri DiJabatan Ketua Menteri,Datuk Haji Nasir Tun Sakaran pagi tadi menerima kunjungan rombongan Pengarah Lembaga Tabung Haji Negeri Sabah,Haji Mohd Norber Kassim di pejabat MJKM Bangunan Innoprise Jalan Sulaman.
TANDA KUNJUNGAN...Datuk Haji Nasir (kanan) menerima cenderahati disampaikan Haji Mohd Norber Kassim (tengah) sambil diperhatikan Haji Zailan Mohamed (kiri) sempena kunjungan itu di pejabat MJKM Bangunan Innoprise.

Turut serta dalam rombongan itu Pengurus Pentadbiran Haji Sabah,Haji Zailan Mohamed dan Penyelia Pemasaran Negeri Lembaga Tabung Haji Sabah,Haji Abdul Samat Mansur.

Sempena kunjungan itu Datuk Nasir dan Haji Mohd Norber berbincang mengenai hal ehwal haji Sabah.

Datuk Nasir yang juga Menteri bertanggungjawab mengenai Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah berharap dan memohon LUTH menimbang supaya menambah bilangan jemaah haji Sabah untuk menunaikan fardhu haji.

Sehubungan itu Datuk Nasir meminta umat Islam yang berhasrat menunaikan fardhu haji supaya mendaftar lebih awal dan tidak menunggu saat akhir membuat pendaftaran haji.

Selain itu beliau juga meminta umat Islam membuka buku akaun dengan Tabung Haji dengan hanya RM2.

Katanya, pemeggang akaun Tabung Haji yang sudah mempunyai simpanan dalam akaun Tabung Haji berjumlah RM1,300.boleh memohon mendaftar menunaikan fardhu haji.Oleh: ARSHAD HUSSIN.

No comments:

Post a Comment