Sunday, February 21, 2010

Jangan Salahguna Kemudahan IT -Datuk Nasir:

SALAM PEMIMPIN...Datuk Nasir (dua kanan) diringi Abd Rashid Mamun (kanan) bersalaman dengan sebahagian Keta-Ketua Cawangan UMNO Dun Senallang dan ketua-ketua kampung sempena majlis itu di Semporna.

SEMPORNA: Menteri DiJabatan Ketua Menteri,Datuk Haji Nasir Tun Sakaran, mengingatkan rakyat negeri ini khususnya ahli-ahli blog tidak menyalahgunakan kemudahan Teknologi Maklumat (IT) laman-laman blog dan Blog Sosial Muka Buku (Face Book) sebagai wadah pelampias nafsu amarah; kebejatan sosial atau sebagai pelantar mengutuk individu dan kerajaan.


Nasir menegaskan,zaman ledakan teknologi maklumat yang semakin canggih kini mampu memudahkan tugas menyampaikan maklumat,wadah penghubung perpaduan kaum dan mengukuh ikatan silaturrahim sesama bangsa di dunia seandainya dimanfaatkan dengan baik dan sepenuhnya.

Katanya,jaringan internet dan laman-laman web sudah lama merentasi segenap pelusuk dunia dan ianya perlu dipelajari untuk menganjak paradigma minda,gaya hidup dan kemajuan ekonomi.



BERSATU BERSETIA...Datuk Nasir (depan tengah):Abd Rashid (dua kanan) bersama sebahagian AJK UMNO Semporna turut menyanyikan lagu UMNO sempena majlis itu di Semporna.


Datuk Nasir yang Timbalan Ketua Bahagian UMNO Semporna, menyarankan pemimpin-pemimpin peringkat akar umbi khususnya Ketua-Ketua Cawangan UMNO;Ketua-Ketua Pemuda dan Puteri UMNO meningkatkan ilmu pengetahuan Teknologi Maklumat ini sebagai ilmu bantu melaksanakan tugas dan tanggungjawab mereka kepada parti.

Nasir menambah, teknologi maklumat di hujung jari ini juga merupakan usaha dan kemajuan yang telah dibangunkan para pemimpin kerajaan semata-mata untuk kemudahan rakyat berkomunikasi serta menjana ekonomi disamping mampu sebagai landasan untuk merealisasikan hasrat kerajaan pimpinan Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Abd Razak menjayakan misi gagasan Konsep 1Malaysia.

Datuk Haji Nasir yang juga Adun Kawasan Senallang berkata demikian sempena merasmikan majlis Taklimat Pemutihan Kemaskini Data Keahlian UMNO 2010 P.189 Semporna.

Hadirsama sempena majlis itu Setiausaha Bahagian UMNO Semporna,Abdul Rashid Mamun; Pemimpin Unit Kemajuan Rakyat Kawasan Senallang,Haji Tahir Amir; Ketua Daerah,OKK Haji Musa sabaani serta AJK-AJK Bahagian,wakil-wakil ketua pemuda,wanita dan puteri UMNO Semporna.

Sehubungan itu,Nasir menasihatkan semua ketua-ketua cawangan Bahagian UMNO Semporna mengemaskini data keahlian cawangan mereka serta sentiasa berhubung dengan setiausaha bahagian bagi kelancaran dan juga pemutihan senarai keahlian cawangan yang terkini.Oleh:ARSHAD HUSSIN



No comments:

Post a Comment