Friday, February 12, 2010

Pemimpin Masyarakat diminta beri kerjasama kepada polis-Datuk Nasir


TETAP PRIHATIN...Datuk Nasir (kiri) mendengar keluhan salah seorang warga emas yang turut menghadiri majlis itu di Semporna.


SEMPORANA: Menteri DiJabatan Ketua Menteri,Datuk Haji Nasir Tun Sakaran meneggesa pemimpin-pemimpin masyarakat menyalurkan maklumat sekiranya melihat kehadiran individu yang mencurigakan di kawasan perkampungan mereka.

Katanya,ini bagi membantu pihak berkusa menjalankan siasatan sekaligus menahan individu terbabtit berdasarkan kesalahan yg direkodkan terhadap mereka.

Selain itu,katanya pemimpin masyarakat juga perlu memaklumkan kpd semua penduduk kampung agar mereka tidak bekerjasama menyembunyikan individu yang dikhendaki oleh pihak berkuasa.

BORANG AHLI...Datuk Nasir (tengah) diperhatikan Tahir Amir (kiri) menerima borang penambahan keahlian UMNO daripada salah seorang Ketua Cawangan UMNO Dun Senallang sempena majlis itu.


Beliau berkata demikian kepada media selepas berucap merasmikan majlis penyampaian hadiah serta programpenambahan ahli DUN Senallang.Datuk Nasir yang juga wakil rakyat Senallang mengulas mengenai kejadian rompakan di pulau Sebangkat mengakibatkan seorang pengurus dan seorang penyelia di ladang pemeliharaan rumpai laut tersebut dibawa sekumpulan lima lelaki dengan dua daripadanya bersenjarakan rifel merompak ladang berkenaan.

Polis menilai kejadian itu sebagai rompakan memandangkan wang gaji untuk 34 pekerja di situ sepatutnya dibayar Isnin lalu.

Datuk Nasir yang juga Adun Kawasan Senallang,menjelaskan beliau difahamkan semua suspek dan mangsa yg diculik masih berada di perairan Semporna berikutan tidak mampu melepasi kawalan keselamatan daripada agensi penguatkuasaan negeri.

Nasir menegaskan,pemimpin masyarakat perlu memberi meklumat kepada penduduk kampung agar bersama-sama membantu pihak berkuasa menyelesaikan masalah berkenaan.


MESRA PEMIMPIN..Datuk Nasir (tengah) bersalaman dengan Panglima Kundul (kiri) dan sebahagian ketua-ketua kampung dan ketua-ketua Cawangan UMNO Dun Senallang sempena majlis itu disemporna.


Dalam perkembangan berkaitan, Datuk Nasir berkata,aktiviti kehadiran pelancongan ke semporna tidak terjejas malah meningkat terutama menjelang cuti perayaan tahun baharu Cina hujung minggu ini.
Katanaya, hampir semua tempahan bilik hotel penuh berikutan kehadiran pelancong dimusim cuti perayaan sementara aktiviti seharian masyarakat disekitar pekan itu tidak terjejas akibat kejadian dan berjalan seperti biasa.

No comments:

Post a Comment