Tuesday, March 2, 2010

Anggota Umno Perlu Amal Sikap Rendah Diri, Kata Shafie



SALAM PEMIMPIN...Datuk Seri Shafie (dua kanan) dan Datuk Nasir (tiga kiri)
bersalaman dengan sebahagian ahli-ahli UMNO sempena majlis Juara Rakyat di Semporna.

SEMPORNA, 28 Feb (Bernama) -- Naib presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal mahu anggota dan pemimpin parti itu, khususnya Umno Kedah, supaya kerap turun padang dan bersikap 'tawaduk' (rendah diri) ketika memberi perkhidmatan kepada rakyat.


ISTIMEWA UNTUKMU...Datuk Seri Shafie (kanan) disaksikan datuk Nasir (kiri) menyampaikan cenderakenangan kepada datuk Mukriz Mahathir (tengah) sempena majlis itu di Semporna.
 

LAWATAN SEAWEED...Datuk nasir (dua kiri) diperhatikan Datuk Seri Sahafie (dua kanan) dan Mohd Azis Jamman (kiri) memberikan taklimat ringkas kepada Datuk Mukriz (kanan) sempena melawat dan meninjau ladang penanaman rumpai laut di pulau Tubing.



Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah berkata pemimpin parti berkenaan tidak perlu mengharapkan sambutan besar-besaran seperti iringan paluan kompang dan bunga manggar sehingga lalai dengan tanggungjawab sebenar mereka kepada rakyat.

"Tanggungjawab utama kita ialah memberi khidmat kepada rakyat. Walaupun mungkin ada yang tidak menyukai kita namun kita perlu terus menghulurkan khidmat terbaik kita," katanya kepada pemberita di Pulau Mabul di sini pada Ahad.

Semalam Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah mempengerusikan mesyuarat perhubungan Umno di Pulau Mabul, kira-kira 30 minit menaiki bot laju dari pekan Semporna.

Mengulas mengenai pencapaian kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di Kedah, Shafie berkata selepas dua tahun kerajaan pimpinan PR memimpin negeri berkenaan ia belum menampakkan apa-apa perubahan untuk faedah rakyat.

Katanya kerajaan negeri Kedah jelas sudah gagal menunaikan janji-janji manis yang dibuatnya ketika kempen pilihan raya lalu dan perkara ini seharusnya perlu difikirkan sebaik-baiknya oleh rakyat di negeri Kedah.

Bukan setakat itu kata Shafie kerajaan PR di Kedah telah menimbulkan banyak masalah yang menyusahkan terutama isu terbaru mengenai masalah bekalan air bersih yang meruncing di negeri itu yang sehingga sekarang masih gagal ditangani dengan berkesan.

Katanya kerajaan PR di Kedah gagal melaksanakan tugas dengan berkesan kerana masa mereka banyak dibazirkan untuk menyelesaikan percakaran dalaman kepimpinan parti itu dan juga sesama pemimpin dalam PR.

Isu penggunaan nama "Allah" sebagai contoh katanya telah menimbulkan perbezaan pendapat di kalangan kepimpinan PR yang turut melibatkan golongan yang dianggap berstatus ulama sehingga mewujudkan krisis keyakinan kepada kepimpinan PR sendiri.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment