Monday, September 14, 2009

Jangan Jual Bantuan Kerajaan-Datuk Nasir:


Menteri DiJabatan Ketua Menteri Sabah,Datuk Haji Nasir Tun Sakaran,mengingatkan penerima bantuan kerajaan jangan menjual bantuan yang diberikan untuk keuntungan segera sebaliknya dimanfaatkan sebagai modal jangka panjang menaik taraf ekonomi keluarga.
Katanya, sikap individu yang suka menjual bantuan kerajaan bukan sahaja merugikan diri sendiri malah akan mencambah mentaliti subsidi.
Sehubungan itu beliau menasihati rakyat negeri ini lebih bertanggungjawab kepada semua bantuan yang disalur kerajaan untuk kebaikan semua kerana bantuan kerajaan merupakan amanah dan perlu dimanfaat untuk kepentingan masyarakat.
Datuk Nasir berkata demikian sempena menyampaikan bantuan injin sangkut kepada sepuluh orang nelayan melalui peruntukan Adun Kawasan Senallang.
Hadirsama sempena majlis ringkas itu Pemimpin Kemajuan rakyat Kawasan senallang,Haji Tahir Amir,Ketua Daerah Kawasan Senallang,OKK Haji Musa Sabaani serta pemimpin-pemimpin masyarakat tempatan.
Nasir berkata, rakyat seharusnya lebih komited memajukan diri dan sentiasa menyayangi keluarga dengan meningkatkan daya kehidupan melalui usaha yang mampu menjana ekonomi.
Katanya,teras utama kehidupan adalah kasih sayang dalam berkeluarga dan ini akan mampu menggarap semangat untuk terus membina kesenangan demi kebahagian keluarga

No comments:

Post a Comment