Friday, February 12, 2010

Lawat Perairan Semporna Baru Buat Komen-Datuk Nasir


PEKAN SEMPORNA...Pemandangan pekan Semporna dari udara.


SEMPORNA:Pihak pembangkang perlu datang sendiri serta melawat kawasan perairan Semporna sebelum membuat sebarang komen terhadap aspek keselamatan di kawasan itu.

Menteri DiJabatan Ketua Menteri,Datuk Haji Nasir Tun Sakaran berkata,kawasan perairan Semporna dijaga rapi pihak keselamatan membabitkan pihak polis marin;Agensi Penguatkuasaan Matitim Malaysia (APMM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Pemandangan kawasan penanaman rumpai laut pulau Sebangkat,Semporna.

Katanya,pihak pembangkang jangan membuat andaian berdasarkan hanya mendengar khabar angin daripada pihak tertentu sahaja yang kononnya agensi penguatkuasaan gagal melaksanakan tanggungjawab.

Beliau mengulas kenyataan akhbar DAP Kota Kinabalu mengenai kejadian rompakan di pulau Sebangkat mengakibatkan seorang pengurus dan seorang penyelia di ladang tersebut hilang selepas dibawa sekumpulan lima lelaki yang bersenjatajan rifel merompak ladang berkenaan.

Katanya,pasukan keselamatan juga memupunyai pos kawalan di beberapa kawasan perkampungan sepanjang perairan Semporna menunjukkan kawasan ini selamat dikunjungi pelancong dalam dan luar negara.

Pihak penguatkuasaan menjalankan rondaan hampir setiap hari bagi memastikan kawasan perairan bebas daripada ancaman anasir tidak diingini.

Belaiu menegaskan sejak 2001 tidak ada kejadian rompakan dilaporkan di kawasan Semporna berikutan pengawasan secara berterusan pihak keselamatan.

Datuk Nasir menasihatkan pihak pembangkang tidak mensensasikan isu itu sebaliknya menyerahkan kepada kebijaksanaan pihak keselamatan menanganinya.

No comments:

Post a Comment