Tuesday, February 23, 2010

PUTERI UMNO BEAUFORT BUKA KAUNTER PENDAFTARAN SEMASA PELANCARAN UMNO JUARA RAKYAT

BEAUFORT: Sempena dengan pelancaran Umno Juara Rakyat peringkat Parlimen Beaufort di padang Pekan Beaufort ahad ini, Pergerakan Puteri Umno akan melancarkan kempen pendaftaran keahlian dan juga daftar pemilih di gerai pemeran pergerakan tersebut

Ketuanya Saridah Datuk Seri Panglima Mohd.Dun (gambar) berkata, kaunter khas ini dibuka bagi memberikan peluang kepada golongan muda untuk menyertai Umno khususnya pergerakan Puteri disamping memberikan kemudahan kepada golongan muda yang telah pun mencapai umur yang ditetapkan untuk mendaftar sebagai pengundi.

" Ini merupakan salah satu usaha pergerakan ini bagi mendekati dan memberikan kemudahan bagi golongan muda bukan sahaja mendaftar sebagai ahli parti namun kemudahan untuk mendaftar sebagai pengundi" katanya ketika ditemui di sini pagi kemarin.

Sementara itu Pergerakan Pemuda Umno bahagian Beaufort pula semasa pelancaran program ini juga turut melancarkan Rakan Cop sebagai satu usaha membantu pihak berkuasa khususnya Polis untuk menangani beberapa masalah sosial di kawasan tersebut.

Ketuanya Mohd.Ishak Haji Ibrahim berkata, pergerakan tersebut terpanggil untuk membantu pihak berkuasa Polis melalui rakan Cop untuk menangani beberapa masalah sosial yang membabitkan golongan belia khususnya di kawasan tersebut.

" Kita sedar tanggungjawab untuk menangani masalah sosial ini bukan semata-mata menjadi tanggungjawab pihak polis namun sebagai pemimpin dan anggota masyarakat pergerakan pemuda akan bersama membantu pihak berkuasa menanganinya" katanya

Malah menurut Mohd.Ishak pergerakan tersebut telah dan akan melaksanakan beberapa porgram untuk mendekati golongan muda ini termasuklah aktiviti riadah, sukan, seminar dengan menjadi golongan muda sebagai rakan sebaya yang perlu dibentuk jatidiri, moral dan akhlaknya.

Turut dilancarkan semasa majlis Pelancaran Umno Juara Rakyat peringkat Parlimen Beaufort kali ini ialah Skud Sayang Pergerakan Wanita Umno bahagian Beaufort.

Projek Sayang adalah jenama baru Wanita Umno serta Wanita BN untuk melaksanakan kerja kebajikan, kesukarelaan dan kema-syarakatan sebagai menepati hasrat Umno serta memenuhi keperluan rakyat di peringkat akar umbi.

Projek itu mengambil konsep yang mudah dan praktikal untuk merealisasikan ikatan kasih sayang dan kebajikan serta mengekalkan hubungan silaturahim bersama rakyat melalui pendekatan yang mesra, mudah dan pantas.

Melalui Projek Sayang, Wanita Umno mewujudkan Skuad Sayang dan Stor Sayang di setiap negeri sebagai langkah proaktif memberi perkhidmatan di waktu kecemasan dan lain-lain waktu kesusahan untuk rakyat yang memerlukan.





No comments:

Post a Comment